Streszczenia i opracowania lektur szkolnych klp klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
Słyszę, kędy się motyl kołysa na trawie,
Kędy wąż śliską piersią dotyka się zioła.
W takiej ciszy! – tak ucho natężam ciekawie,
Że słyszałbym głos z Litwy – Jedźmy, nikt nie woła
(Stepy akermańskie)

Wicher z tryumfem zawył, a na mokre góry
Wznoszące się piętrami z morskiego odmętu
Wstąpił genijusz śmierci i szedł do okrętu,
Jak żołnierz szturmujący w połamane mury.
(Burza)

Lubię oglądać wsparty na Judahu skale,
Jak spienione bałwany to w czarne szeregi
Ścisnąwszy się, buchają...
(Ajudah)

Drżąc muślemin całuje stopy twej opoki,
Maszcie krymskiego statku, wielki Czatyrdahu
O minarecie świata! o gór padyszachu!
Ty, nad skały poziomu uciekłszy w obłoki
Siedzisz sobie pod bramą niebios
(Czatyrdah)

Gdzież jesteś, o miłości, potęgo i chwało!
Wy macie trwać na wieki, źródło szybko płynie,
O hańbo! Wyście przeszły, a źródło zostało.
(Bakczysaraj)


Polecasz ten artykuł?TAK NIEUdostępnij


dla: Kulturalna Polska klp.pl

  Dowiedz się więcej
1  Hej, radością oczy błysną… - analiza i interpretacja
2  Zima miejska - analiza i interpretacja
3  Niepewność - analiza i interpretacja



Komentarze: cytaty

Dodaj komentarz (komentarz może pojawić się w serwisie z opóźnieniem)
Imię:
Komentarz:
 



2018-10-09 16:58:53

opracowanie zrobione bardzo dobrze tylko brakuje mi tu głębszego przedstawienia pejzażu romatycznego- jego funkcji; najważniejsze cytaty wyszczególnione:))) to się chwaliiiiiii......:))))




Streszczenia książek
Tagi: